donderdag 25 februari 2010

Taiga geneuzel

Om te beginnen wil ik laten weten dat Ryanne, de geportretteerde uit mijn film B12, is bevallen van een gezonde dochter, Michelle!! Hiephoi.
Daar ik momenteel niet over een internetaansluiting beschik moet ik mijmeringen zolang maar aan een gratis gedownload schrijfprogramma toevertrouwen. Dit heeft me even moeite gekost. Misschien een beetje vreemdmaarikk heb het idee dat dit schrijfprogramma niet luistert, niet ziet. Mijn blog voelt toch meer aan als een telefoon. Dit is gewoon een platte toestand. Als ik deze flesblog te water laat denk ik wellicht al weer heel anders over het geschrevene... Dat is de prijs die(zij het tijdelijk) betaalt dient te worden voor het leven in de Taiga.
Vandaag allerhande klussen in en om de, van de door houtworm vergeven boerderij gedaan. Deze aangelegenheden hebben me een tijdelijk gevoel van buitengewoon nut verschaft. Dat gevoel nam al gauw af toen de 'Brabant water man' afscheid nam terwijl het water uit de muren spoot.
“Maakt u dat ook nog?”
“Nee hoor, wij leveren tot aan de watermeter. Prettige dag nog.”
“Ok, slik, doeg.”
Inmiddels besloten dan maar aan school te gaan werken. Installatie, tsja wat ben ik begonnen? Afgelopen experiment vond ik een leerzaam experiment.
Ik heb geleerd dat wat ik wil niet zo zeer om hoofd en bijzaken gaat maar wellicht om point en view. Ook is de installatie die ik had gemaakt zeker niets nieuws onder de zon. Veel films worden immers gelijktijdig met meerdere camara's gefilmd. Twee voorbeelden; de film over Zidane, die ook vertoont werd op vele schermen tegelijkertijd en de film van Noud, 'last conversation' niet te vergeten die met 24(?) camara's werd gefilmd.
De situatie die ik had gefilmd en vervolgens liet zien, was erg letterlijk en de kracht van een installatie zit em denk ik juist in de associatieve werking die zo'n installatie kan hebben. Om wat je niet ziet.
Ik heb het eerste experiment gefilmd met twee camera's naar elkaar toegericht. Ik ben nu van plan om een experiment te doen met twee camera's die met de rug tegen elkaar aan staan. Als kijker moet je het gevoel krijgen dat je tussen twee vuren in staat.

Geen opmerkingen: