vrijdag 19 februari 2010

Zei iemand vakantie....?

Ik geloof niet dat ik de afgelopen twee weken met het woord vakantie in verband kan brengen, want ik ben verhuisd, naar een groot en donker bos. Omringd door allerhande wilde beesten leef ik sinds drie dagen in bijna volstrekte afzondering. Een op de russische taiga gelijkend, enigzins gerept stuk natuur vol omgeknakte bomen, vennetjes en hier en daar een rijtje heuse geknotte wilgen. Een Mondriaan-achtige Appelboom in de achtertuin en een stuk of wat half ingestorte schuurtjes zijn te zien op het schilderij dat uitzicht heet.
Ik ben benieuwd wat deze omstandigheden aan inspiratie zullen gaan opleveren. Hoewel de zon nog niet erg hoog komt en de grond nog bikkelhard is kondigt het naderende voorjaar zich soms een beetje aan. Winterkoninkjes, waar danken deze knaapjes hun naam aan, kwinkeleren reeds dat het een lieve lust is. Een krokus verschijnt hier en daar ubergronds!
Het kacheltje knispert en van mij wordt verwacht dat ik GODVERDOMME eens aan het e x p e r i m e n t e r e n ga.

Vorige week in aller ijl Noud en Mels nog op de hoogte gebracht van mijn onderzoeksvraag en in ieder geval van Noud groen licht gekregen, maar daarna is het vreemd gelopen.
Vakantie betekent voor voor mij doorgaans werken, also gedaan. Een mens moet ergens van leven en doorgaans is er niet al te te doen binnen het bedrijf waar ik voor werk.
Daar komt momenteel bij dat ik en mijn lieftallige huisgenoten onlangs van de rechter te horen gekregen dat wij binnen afzienbare tijd, te weten 4 weken, het huidige pand verlaten dienen te hebben. Dit is niet gebruikelijk, ik was er dan ook niet op voor bereid. Laat het een les zijn...zucht. Affijn, alras ons heil moeten zoeken tot een nieuw dak boven onze hoopvolle hoofden.
Vervolgens donderdag tevergeefs op Henk gewacht bij de werkplaats om tot de pijnlijke herinnering te komen dat het 'oh ja, dat is waar ook' vakantie was.
Het is nu vrijdagavond en ik lees net de mail van Wout dat we morgen vanaf 13.00u les hebben. Dit komt mij dus reette goed uit!! Morgen ochtend is het tijd voor mijn eerste experiment.
Ik ga een situatie filmen waarin een gebeurtenis plaats heeft. Wat ik wil bewerkstelligen is dat twee camera's dezelfde situatie vastleggen maar zo dat beide iets anders registreren.
Dussss tot morgen.

Geen opmerkingen: